degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

De koningsrit

Het is een speciale dag om een fietsreis van wellicht 2200 km te beginnen. In heel het land is iedereen druk bezig om rommelmarkten en festiviteiten op te bouwen in verband met Koningsdag. Nu zullen wij daar niet veel van meekrijgen omdat we al vroeg vertrekken vanaf ons hotel. De auto moet voor vier weken een veilige parkeerplaats krijgen aan de dijk van de Rijn en dan kunnen we de tocht aanvaarden.

De pont van Millingen gaat ieder heel uur en als de planning net anders verloopt en ‘de boot’ missen dan zijn we direct verplicht de eerste koffiestop te nemen.

De werkdag van de heen- en weerwolf begint om 08.00 uur dus lopen wij ook exact op tijd de dijk af om aan te monsteren voor de pont.

Tot onze verbazing zagen we geen route naar Praag aangegeven, echter wel de Limes route welke wij voor onze terugreis gepland hebben.

De temperatuur is met 5 gereden Celsius laag te noemen. We zien dus ook mensen met muts en handschoenen aan fietsen. Wij hebben onze kleding in laagjes opgebouwd en hebben ons al snel warm gefietst.

Het plan is om rustig te beginnen en bovenal te genieten van de omgeving, de pittoreske dorpjes met leuke terrassen en vooral en te vergeten de konditorei te testen.

Het voordeel van de vakantiereis per fiets is dat je hoed moet blijven eten en drinken. Het moeten dus Bourgondiërs zijn die willen fietsen naar Praag!?

We trappen de kilometers lekker weg om 15.00 uur besluiten we om een hotel te nemen 20 kilometer verderop in Gahlen.

Al met al komen we tegen de avond na bijna 100 km aan in het hotel.

Vermoeid maar voldaan genieten we van een warme douche en gaan lekker naar het restaurant om onze Bourgondische belofte in te lossen.

Rianne

Leuk. Het eerste echte bericht van onderweg. Hoop dat we regelmatig zo'n mooi verhaal kunnen lezen.

Olga

Gezellig jullie verhaal. Toch de bordjes van Praag gevonden?. Een goede start met 100 km. Windje mee? Jullie hebben wel een heerlijke maaltijd verdiend.

Peter en Annie

Hoi Ria en Jos,
Een goede start die 100 km! Blijf genieten en vooral óók lekker eten. Die Bourgondische 'beloning' Is jullie van harte gegund en zullen jullie ook nodig hebben.
Groetjes Peter en Annie

Bas en Jacky

Lekker bezig! Wat fijn 100km op de eerste dag. Veel succes en heeel veel plezier. Tot horens??

Bert en Ineke

Petje af voor jullie onderneming! Heel veel succes we hopen dat jullie billen de 2200 km volhouden.?‍♂️?

Tineke

Goede start gemaakt. Wel fris in het begin, brrrr. Bikkels zijn jullie.
Veel succes met de rest van de rit

Tonny en Peter

Lopen jullie niet te hard van stapel? Meteen 100 km! Ja, dat je dan onderweg aan je hoed gaat knabbelen snap ik wel :) Wel je pet ophouden! Veel plezier!

stiena en henk

Die vele calorieen die jullie innemen zijn na die 100 km weer verdwenen. Geniet van de welverdiende nachtrust en op naar de volgende 100 km

Marian en Henk

Leuk om jullie verhaal te lezen, knap dat jullie de eerste 100 kilometer volbracht hebben (ik heb nu al zadelpijn haha) op naar de volgende kilometers en dat het weer jullie goed gezind is. Succes en veel plezier!!!