degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Waar staat ons bed?

Het beloofd een mooie dag te worden, de weersverwachting is perfect en de route is gepland op 85 km.
Nu heb je het weer nooit in de hand en nemen we de wind van de afgelopen dagen op de koop toe, echter vandaag is een windkracht 5> best pittig te noemen.
De route begint verrassend mooi omdat we zelf een weg gekozen hebben naar Paderborn om het spoor op te pakken.
We komen door parken en langs prachtige gebouwen in Paderborn aan. Maar dan slaat het geluk om van verrassend mooi naar irritant de weg kwijt zijn.
Weg opbrekingen en geen route bordjes maakt het spoor zoeken tot een uitdaging. Zodra je zoekend over je routeboekje gebogen staat en veel rondkijkt komen de mensen naar je toe om te vragen of alles in orde is.
Met deze vriendelijke hulp lukt het natuurlijk wel.
Al met al veel tijd verloren en we denken dat de gemiddelde ritafstand vandaag flink omlaag gaat.
Het rivierengebied van de Altenau, Alme, Pader en Diemel is schitterend om door te fietsen.
De fietspaden lopen veelal langs en over de meanderende rivieren.
We treffen opnieuw een drietal heren uit Nijmegen welke ook gepland hebben om 11 mei in Praag te zijn.
Na 70 km treffen we verrassend genoeg opnieuw de andere twee Praag gangers uit Drenthe. Zij vertelde een kamer geboekt te hebben in Libenau 10 km verderop. Nu hebben wij nog geen plek gereserveerd en besluiten om ook in Libenau te zoeken.
Is dat pech, daar aangekomen niets te vinden aldaar.
Het dichtstbijzijnde hotel is 8 km bij ons vandaan met een klim van 3 km en een stijgingspercentage van 11% en wind tegen.
Als je dan al 85 km heb afgelegd valt dat best tegen.
Tijdens deze laatste klim vraag je jezelf wel af of dit leuk is om te doen?.
Zijn we gearriveerd bij het hotel komen ook de twee andere Drentse fietsers achter ons staan.
Zij hadden per abuis een hotel gereserveerd in een ander Libenau, 123 km verderop :-(.
Ons bed hebben we gevonden en zal wel goed liggen na deze inspannende dag.

Pats

Slaap lekker!

Ton

Soms zit het mee, soms tegen. "Macht kein flaus aus" extra taart eten helpt dan....?

Peter Savenije

Als de wiedeweerga voor een Plenskabui geschuild totdat de donkere wolken voorbijtrokken? Donnerwetter. Willen jullie de volgende keer niet helemaal meer nat gaan dan is het aan te raden om een volgende keer eerst lachbuienradar te checken. Moet je enkel van in je broek pissen, Ria en Jos. Nog maar een klein stukkie naar Praag. Succes.