degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Feest

1 mei 2018
Het is vandaag een nationale feestdag in Duitsland dus veel zaken zijn gesloten of gaan rond het middaguur dicht.
Ria is al vroeg op zoek naar der bäckerei om lekkere broodjes te scoren. Onderweg komen we veel jongeren tegen die met bolderkarren het land in trekken en gezellig gaan bieren. Het Werradal is een schitterende omgeving van aaneengesloten natuurbeschermings gebieden.
De rivier stroomt krachtig door het landschap wat veel stroomversnellingen laat zien.
Aangekomen bij Wahlbeck moeten we de Werra oversteken met een pont welke zeer ingenieus aan een kabelbaan hangt.
De pont ligt nog aan de overkant dus even wachten in een inmiddels lekker zonnetje.
Binnen een paar minuten verschijnen er nog meer Praag gangers. Een echtpaar uit Oss op de tandem, de drie mannen uit Nijmegen en de twee heren uit Dalen.
Zo maken we gezamenlijk de oversteek en hebben direct een gezellig praatje. De dame van de pont verteld dat we worden gefilmd voor de Duitse NDR televisie, verplicht lachen dus.
We fietsen ook meerdere keren over dicht begroeide bospaden waar de afgelopen stormen aanzienlijke schade hebben aangericht. Waarschijnlijk is de laatste storm kort geleden geweest want over het pad ligt een enorme boom met volop groen blad. En nu? Om de boom heen is redelijk riskant omdat het terrein niet vlak is. We hebben een ruimte gevonden onder de boomtakken door en met de vriendelijke hulp van andere kon de fiets schuin en wij bukkend onder de versperring door.

Afgelegde kilometers vandaag: 95
Route kilometers: 425
Echte kilometers: 470
Gemiddeld route kilometers 85 per dag, mooi op schema.

De kilometers zijn niet van belang, het fietsen van zo een mooie tour is op zich een feestje.

Kate

Trots op jullie!! ??? success!!?

Tonny

Een avontuurlijke reis! Heel leuk om te lezen allemaal. Zou zelf ook bijna zin krijgen ;)

Stiena en Henk

wat is het verschil tussen de mannen en de heren?
Veel succes

Tineke

Respect voor jullie hoor. Heb aan jullie gedacht met die harde wind.
Geniet van mooi omgeving.
Succes verder.

Ton

Leuk verhaaltje weer, hou vol zo!

Peter Savenije

Als ik de verhalen heb gelezen, dan krijg ik zin om een stukje mee te fietsen. Maar helaas, we 'moeten' morgen naar Portugal. Als de piloot nou een stukje om vliegt, dan kunnen we jullie misschien nog spotten. Hebben jullie fietsen trouwens wel spotborden? Opnieuw een plezierige fietstocht gewenst en we zullen proberen jullie te volgen. Natuurlijk wel op gepaste afstand.

Marian en Henk

Wat gezellig om jullie verhalen van de afgelopen dagen te lezen, echt super leuk. gezellig ook voor jullie dat je toch overal weer leuke mensen ontmoet. Hoop voor jullie dat het weer daar ook wat beter wordt, hier moet het het weekend beter gaan worden. heel veel fietsplezier nog geniet van elkaar en de mooie omgeving.

Paul

Jos en Ria, wat moet dit een mooie reis zijn voor jullie.
Zo knap om per dag zo een afstand te fietsen.
Ik heb al een blikke kont bij het lezen van jullie verhalen.
Op naar morgen!!!!! SUCCES!!!????