degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

De ansichtkaart

2 mei 2018

We kunnen de dag vroeg beginnen met een prima ontbijt. Komen we onze kamer uit, lopen we direct tegen één van de andere Praag fietsers aan. Gisteren zijn ze 8 km terug gefietst van de route om intrek te nemen in een pension. Al daar aangekomen bestond deze niet meer en bedachten zij zich om hetzelfde hotel te nemen welke wij geboekt hadden. Dat os natuurlijk wel even 16 extra km.

Volgens de route beschrijving krijgen we vandaag het mooiste deel van de Werra route. De volledige route was één ansichtkaart. Fietsen over prima asfaltpaden in mooie dalen met uitzicht op groene heuvels met kastelen er bovenop. De streek is bekend om de asperge- en kersenteelt. De kersenbomen staan prachtig in bloei met witte bloesem.

We komen door pittoreske dorpen met de bekende vakwerkhuizen en terwijl de keitjes onder onze fietsbanden rammelen is Ria al weer op zoek naar der Bäckerei. De belegde broodjes waren voortreffelijk belegd met heerlijke mozzarella, dit is wel meerdere keren herhaald hoe lekker deze broodjes waren?.

Nog steeds is het goed te merken wanneer je het voormalig Oost-Duitsland binnen rijdt. De bebouwing is sober en de wegen zijn slecht. De fietstocht verloopt voorspoedig en na 90 km rijden we Hörschel binnen en besluiten een accommodatie te zoeken voor de nacht. Terwijl internet niet direct de oplossing biedt zie ik aan een gevel een bordje met de afbeelding van een bed. Bij navraag blijkt de eigenaar even weg, maar de aanwezige gasten adviseren ons te wachten. We hebben nu een prachtige etage met badkamer en keuken tot onze beschikking. In het restaurant komen we aan tafel te zitten met dezelfde gasten en hebben een gezellig internationaal diner.

Het was een prima dag en hopen morgen de 95 km aan te tikken.

Ton

Leuk hoor, wel stevig eindje fietsen steeds....#zadelpijn?

Jos en Ria de Groot

Niet echt hoor, maar je merk wel dat het per dag beter gaat. ( hoop ik dan maar ) Jos?

Henk

Pittige afstanden steeds. Zoiets als almere-westerland.
Mocht het teveel worden koop je gewoon een tweedehands trabantje. De fietsen kunnen dan op het dak.
Veel plezier morgen.

Annie

Wát een prachtige reisverhalen!!! Wij genieten met jullie mee maar doen deze topprestatie niet na. Mooi landschap ook en gezellig dat jullie regelmatig andere 'Praag-gangers' tegenkomen.
Veel succes verder en wij kijken weer uit naar de volgende belevenissen!