degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Vergeet niet we hebben vakantie.

4 mei 2018
We hebben er weer zin in! De route gaat naar Coburg in Beieren, ongeveer 85 km. De vlakke etappes hebben we gehad, nu komen de bergen. Hiervoor moeten we van 200 naar 400 meter hoogte klimmen. Dat moet lukken. Nu merk je wel dat de hele dag klimmen met weinig afdalingen best wel pittig kan zijn, zeker als de wegen beduidend minder zijn.
Veel paden zijn gravel of grove scherpe kiezels. De gemiddelde snelheid gaat dan omlaag. Ook afdalingen moet je met gecontroleerde snelheid nemen.
De omgeving veranderd, er komt meer industrie en we gaan door grotere plaatsen. Dit maakt de gehele route afwisselend en daardoor ook interessant.
Dat ons tempo best goed gaat blijkt uit het feit dat we telkens de andere fietsers tegenkomen. Deze drie heren noemen zichzelf De Radlers. Zij wijken soms af van de originele route en pakken dan een kortere weg.
Het was vanmiddag 17.00 uur toen we Coburg het marktplein opreden. Een mooi groot plein met statige gebouwen. Met het zonnetje boven de fontein en vele wandelaars bekruipt je het gevoel dat dit is waar het om gaat als je vakantie hebt. Dan wordt het ook tijd om een slaapplaats te zoeken.
Met Internet even een boeking gemaakt en de Mio geleid ons naar de bestemming. Op de teller vandaag 92 km.
We maken ons op voor morgen. Klimmen van 400 naar 800 meter? We hebben natuurlijk wel vakantie ?.

De Radlers

We vinden het leuk om jullie dagelijks tegen te komen. Petje af voor jullie tempo. Jullie fietsen wat economische. Geen vrouw aan boord. We treffen elkaar morgen wel weer.
Gr. Bert, Johan en Theo.

Patricia

400 of 800 ? Omg ik had vanmorgen alweer moeite met het viaduct over de A9?
Heerlijk te lezen hoe jullie genieten van deze toch wel bijzondere fietsvakantie, stiekem geniet ik lekker mee door jullie mooie verhalen ?

Paul

Zo hé. En dan vandaag een berg van de tweede catagorie. Top hoor. Ik had al na dag één gestopt en gezegd "WE HEBBEN WEL VAKANTIE".

Connie

Wat een mooi reisverhaal iedere dag, inmiddels ruim een week later en de reis gaat voorspoedig zo te zien (lezen). Lekker blijven genieten en de sportieve benen laten bruinen. Groeten vanuit een zonnig Heemskerk.