degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Onderhoud

5 mei 2018
Niet alleen de rijders moeten goed voor zichzelf zorgen, ook het materieel heeft onderhoud nodig. Rob, onze mecanicien heeft een busje teflon spray meegegeven, dus om de paar honderd kilometer krijgt de ketting een spray PTFE. Vanmorgen konden we pas om 08.00 uur ontbijten in verband met het weekeinde, dus kregen beiden fietsen een poetsbeurt. De route vandaag van Coburg naar Bischofsgrün is best pittig het is de gehele rit windkracht 4 tegen en het is een vrij open gebied langs overwegend een treinspoor. Waar zijn de Duitse rivieren gebleven? De paden zijn meest gravel en dat haalt het tempo rap omlaag. Al voor de middag bedenken we ons dat de laatste 10 kilometer die ons van 400 naar 800 meter hoogte moeten brengen wel eens een te zwaar laatste loodje kan worden. We hebben per slot van rekening vakantie. Morgen doen we vroeg de klim als we nog fit zijn.
De temperatuur stijgt de komende dagen naar een hoogte die kritisch kan worden om goed te kunnen fietsen, echter moeten we dan meer terrasjes bezoeken. Rot hoor, ahum.
Vandaag geen hotel maar een pension. Een aardige spontane dame deed de deur open en direct hadden we een goede klik.
De kamer is modern, fris en oogt perfect. Er wordt ons een goed restaurant geadviseerd voor ons dagelijkse onderhoud,
Dus opnieuw een mooie dag met 80 km op de teller. We zijn in Bad Berneck getopt.

Paul en Connie

Jos en Ria,
Wat is het eigenlijk leuk om jullie verhalen en belevenissen te volgen.
Ik probeer jullie ook op de kaart te volgen en zie dat jullie al over de helft zijn naar Praag. Halverwege volgende week is Praag bereikt. En dan! Heel veel succes en plezier nog. Ik blijf jullie volgen. Wat is het toch fantastisch zo'n fietstocht. Nogmaals veel plezier en probeer alles heel te houden. Gr. Paul en Connie

Jos en Ria de Groot

Leuk P&C jullie weten uit eigen ervaring hoe het is om een LF route te maken. Het is leuk voor onszelf als dagboek maar misschien nog wel leuker om de contacten en reacties met familie en vrienden te hebben.

Niels, Rianne en Luuk

Leuk om te lezen. Ook wij kijken regelmatig op de kaart hoever jullie zijn.
Vandaag zijn ook wij weer wezen fietsen. Dit keer naar de sluizen, waar wij heerlijk hebben gepicknickt. Het is dan wel niet helemaal naar Praag, maar wel een lekker stukje fietsen met Luuk.

Ria

Bij jullie ook mooi weer begrijp ik ?. Heerlijk voor ieder die vakantie heeft. Groetjes ?

Esther

Wat gaan jullie goed!!!! Veel succes met de kilometers die jullie nog af gaan leggen groetjes