degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

De vlag planten

6 mei 2018. Het Pension Höfer in Bad Berneck is ons goed bevallen. Het is een groot pension met 10 kamers en denk dat wij de enige gasten waren. Het ontbijt stond in een gezellige eetzaal klaar op tafel en ons eitje werd naar gelieve hard, middel of zacht gekookt. De pensionhoudster stelde ons vragen over de fietstocht maar toen ik aan haar vroeg hoeveel zij fietste bleek dat de fiets al jaren niet uit de garage gekomen was. De route begon direct met een klim van 10 kilometer met 4% stijging. Dat is een leuke klim om warm te draaien. De laatste 1,5 km was met 8% best pittig. De vlaggenstok paste niet in de bagage dus dat ritueel slaan we over. Als we op de top zijn aangekomen in Bischofsgrün hebben we na 75 minuten klimmen wel koffie met taart verdiend. Als we de nodige koolhydraten weer binnen hebben gaan we verder. Wat heet verder, we hebben 3 keer een afdaling gemaakt en weer terug geklommen omdat we de route niet konden vinden. Alle bijgetankte energie is dus weer verbrandt. Na 3 keer de weg gevraagd te hebben komen we dan toch weer op het juiste spoor. Het is een prachtig gebied van groene dennenbossen en gigantische granietrotsen. Als we onder een ski springschans en langs groene skiweides komen is het duidelijk dat je in de bergen op hoogte bent. Ook is er veel recreatie rond de Fichtelsee, een mooi blauw bergmeer. Het vervolg van de route kende nog meerdere stevige klimmetjes en het is wel duidelijk dat dit de zwaarste dag is. Vandaag de kortste dag afstand gereden maar ik vind de prestatie er niet minder om. Hijsen die vlag!

Kate

Bijna.. Prague!!!

???

Annie

Geweldige prestatie weer én Jos: wát schrijf je toch gezellig! Het is alsof we erbij zijn ;) Leuk, informatief en altijd met de nodige humor. Dat houdt de MOED erin!!! Jullie genieten ervan en dat is ook de bedoeling.
Groetjes van Peter en Annie

Tonny

Wij hebben een rustdag en Wi-Fi nu, dus even jullie verhalen van de afgelopen week geleden! Leuk en petje af! Wat gaan het hard! Jullie kunnen wel via Berlijn terug ;) of toch maar lekker een klein weekje in Praag blijven.