degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Retourtje

10 mei 2018
Het beloofd vandaag weer een warme dag te worden en Praag staat gepland met een wandeling over de Karlsbrug.
Treinkaartje gekocht en in trein gestapt die op het perron klaar stond. Het blijkt de juiste trein want 40 minuten later staan we op Praag CS. Het is even voor 10.00 uur en al behoorlijk warm dus zoeken we de schaduw in de stad. Na de Karlsbrug klimmen we de trappen omhoog naar de Praagse burcht. Denk dat wij liever klimmen op de fiets dan trappen lopen, de benen voelen verzuurd. We moeten ook weer terug over de brug en maken rechtsomkeer om de warmte van de middag voor te zijn. Praag ziet er mooi uit met z'n statige panden die goed onderhouden zijn. Als we de souvenirs ingeslagen hebben gaan we terug naar Revnice en genieten van een grote Pivo ( bier )
Morgen gaan we beginnen met ons fiets retourtje, de oude handelsroute van Praag naar Regensburg over een lengte van 260 kilometer.
Afsluitend maken we deel 1 van de Limes route van Regensburg naar Millingen aan de Rijn een 850 km.
Vandaag afgelegde km 0, maar zo voelen onze benen niet.

Henk

Even diep ademhalen en morgen weer gaan. Sterkte met de terugweg.

Emiel

Leuk om jullie te volgen! Veel succes en plezier!

Peter Savenije

Souvenirs? Is daar dan nog ruimte voor? Jullie berichten zijn al souvenirtjes. Succes met de terugreis.

Piet en Nel

Fantastisch dat jullie het hebben gehaald!! We lezen met veel plezier jullie prestaties, veel succes met de terugreis!,

karin

Knap hoor jullie hebben het gehaald, ik hoor het Ria nog zeggen tijdens een gezellige lunch nog niet zo lang geleden "misschien halen we Praag helemaal niet". Maar jawel super, wel plezier tijdens de terug reis.

Cor

Wat een prachtige prestatie daar kunnen jullie trots op zijn. Nog veel fietsplezier met de terugreis. Groetjes