degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Totaal leeg

12 mei 2018

Het is nog rustig in de grote stad Plzen. Het is even zoeken naar de Europese fietsroute 3 die loopt van Praag naar Regensburg in Beieren, Duitsland. Het tempo ligt goed en de route bordjes zijn eenvoudig te volgen.

Als we eenmaal Plzen uit zijn blijkt dat we geen fietspad meer tegenkomen. Alles gaat over provinciale wegen waar met een snelheid van 80 km per uur gereden mag worden. Het verkeer dendert razend hard langs je heen. 80++++

Dus........

Na ieder gehucht is het 10 minuten zweten om 1,5 km te klimmen, terwijl de afdaling zo is gevlogen. Wellicht hebben we 50 dorpen gezien. Ik bedoel maar.

De terrassen zijn schaars in Tsjechië en de winkels zijn vaak dicht of hebben het assortiment van een camping-winkel van 30 jaar geleden. Lastig als je je energieniveau op peil moet houden. De temperatuur voor zo’n zware tocht is te hoog.

Het zal je gebeuren, passeren we net de Duits grens, rijdt er een Bauer de gierwagen het veld op en trekt direct de klep open. Gelukkig zijn er direct in Duitsland mooie brede fietspaden en kan ik uitwijken om niet de volle shit te krijgen.

Voor Josef en Maria is er geen plek in de Gasthof. Een heel aardige dame begreep ons probleem ( ik had “bitte, bitte, bitte” gezegd ) en na een half uur bellen heeft zij een bevriende pensionhoudster gevonden om ons onderdak te geven. Ja, het os morgen Moederdag maar ik verwacht green drie wijzen.

Beiden zijn we totaal leeg gearriveerd in Furth im Wald om 20.30 uur.

Tot Regensburg nog 93 km.

Afgelegde km 90!!!!!!!!

Ton

Tjonge, vinden jullie het nog steeds leuk....

Jos en Ria de Groot

Dit soort akkefietjes maakt van de reis meer een avontuur. Ja we vinden het nog steeds leuk. Vandaag om 15.00 uur Gasthof geboekt. ?

henk

ik zou zeggen lekker 2 dagen uitrusten. totaal niets doen.