degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Donner und Blitz

14 mei 2018
We zijn over het algemeen al vroeg na het eten 's avonds op de hotelkamer en voelen ons na een warme douche weer helemaal top. Zit je net in bed het blog verhaal te schrijven wordt er op de deur geklopt. Wij zijn de enige gasten die een ontbijt hebben geboekt en kunnen pas om 08.00 i.p.v. 07.00 uur eten. We mogen ook zonder ontbijt vertrekken! Jammer, maar helaas, wij wachten ons ontbijt lekker af en zullen dan om 09.00 starten.
De route is vlak en regelmatig zie ik de teller 24 km per uur aangeven, mocht je nu denken dat het tempo te hoog is, Ria gaat mij soms voorbij!!! Op mijn fietskleding staat "De Baandert Buffels" maar Ria is een Beentjes Buffel!
Na 45 km sluiten we de route Praag - Regensburg af en beginnen aan de Limes Route naar Millingen aan de Rijn.
Een tocht van 898 km af te leggen in 12 dagen. Gemiddeld 75 km per dag.
Als we tussen tussen de middag aan de sauerkraut mit bratwurtzl ( Jos ) en torte ( Ria ) zitten barst het onweer los.
Zware klappen met lichtflitsen en hevige regen spoelen de pollen uit de lucht. Lekkere opfrisser om later verder te fietsen.
Het is genieten van de prachtige rivier de Donau waar de buizerds boven ons cirkelen en soms een valk aan het bidden is. Veel zie je kwikstaartjes voor je al dansend de weg aanwijzen.
De lucht lijkt opnieuw dreigend en we denken er aan om in Kelheim een Gasthof te zoeken. Of ...... zullen we toch maar naar Riedersburg gaan? 15 km is prima te doen toch?
Helemaal voldaan van deze goede start van de Limes route hebben we heerlijk, aan het gezellige dorpsplein op het terras gegeten. Dit is hét vakantiegevoel.
Vandaag gefietst 95 km.

Reus

Hey Buffels,
Al lezend proeven, zien en beleven we alles met jullie mee. Het enigste verschil jullie of de fiets en een buffelgoede conditie, wij languit op de bank en over onze conditie zwijg ik maar ?. De overeenkomst is dat we er allemaal van genieten. Groetjes

Linda de Groot

Wat leuk om te lezen dat jullie zo’n plezier hebben. Wist ook niet dat je zo’n schrijverstalent hebt Jos. Ik zit helemaal mee te genieten en dat zonder spierpijn.
Veel fiets plezier! Xx

Peter en Annie

Klinkt heel gezellig allemaal en wij geven ons alvast op voor het boek wat je straks gaat uitgeven Jos!!!! Je hebt een leuke manier van schrijven waardoor wij ons iedere avond weer verheugen op jullie avonturen. Goede reis verder!