degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Paard ruikt de stal

17 mei 2018
Het dorp Ornbau oogt stil als wij het via de met keien beklede voorrangsweg verlaten om onze route weer op te pakken. Geheel tevreden waren we niet over het pension. Met een prijs waarvoor je ook in een hotel kunt overnachten vewacht iets meer dan een badkamer zonder zeep en een karig ontbijtje.

De lucht is grijs en met 12°Celsius best fris in de korte fietsbroek. We willen ons graag warm trappen en gaan er dus voor. De eerste 50 kilometers zijn licht klimmend over een heuvelachtig terrein met daarbij de wind tegen. Dat warm trappen is dus gelukt.

De middeleeuwse stad Rothenburg is met zijn 3 km aan stadsmuren en meerdere stadspoorten een bezoek waard. De straten met vele vakwerkhuizen zijn beslist de mooiste en daarmee ook meest toeristische stad in onze route. We hebben een uurtje door de 'Romantische Strasse' gewandeld en een bakkie gedaan.

De omgeving veranderd ook, van de heuvels af gaan we nu weer afdalen langs de rivier de Tauber. Met uitzondering van een paar 10% klimmetjes gaat het lekker naar beneden.

Dat reclame maken werkt blijkt wel weer als we een bord langs de weg zien staan met aankondiging voor een hotel met gunstige prijs. De dag teller geeft aan 85 kilometer en dat zijn genoeg redenen om te stoppen.
We krijgen wel meer het gevoel, we trappen door om naar huis te gaan.
Vandaag afgelegd 85 km
Nog 585 km te gaan.

Annie

Ja met nog ruim een kwart van de route te gaan kun je de stal al ruiken..... maar nog 585 km te gaan is voor ons al heel veel! Jullie doen het bijzonder goed en op deze manier komt de stal al snel in zicht! Dan zijn jullie in ieder geval weer optijd thuis voor de 2e Verjaardag van jullie kleinzoon Luuk. Veel succes nog en blijf genieten.
Groetjes Peter en Annie