degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Genieten

18 mei 2018
Het is mistig in Tauberrettersheim maar de fietsen worden al weer opgetuigd om een best frisse start te maken. Het is genieten van de vroege stilte, alles wat we horen zijn de vogels en de stromende rivier.

Zijn we in Tsjechië veel 'vice' (fietsen?) tegengekomen zoals Horovice, in Duitsland is alles 'heim'. We passeren Markelsheim, Ilgersheim, Mergentheim en ga zo maar door. Volgens het routeboekje gaan we de eerste 30 km licht klimmen en dan 10 km met een hoger percentage. De laatste 200 meter zijn 12% en die hebben we te voet afgelegd. Dit is volgens de hoogtekaart de laatste col.

Vlak voor deze laatste klim hebben we een pauze ingelast en geef ik de fietsen nog even een onderhoudsbeurt. Een poetsdoek erover en de ketting smeren en we hebben weer mooi vervoer klaar staan. Ja, jammer dan. Ria is de weg nog niet overgestoken of de lucht van haar voorband zit aan de verkeerde kant. Lek! Wat denk je dan? Dat hoort bij zo een vakantie dus band wisselen! Al het gereedschap tevoorschijn gehaald, begin ik toch even licht te balen. Geen bandenlichters te vinden terwijl er thuis tientallen zijn, en ook ingepakt!!?? Nu hebben wij al een paar uur geen vakantiefietser voorbij zien komen om hulp te vragen, dus daarop wachten is geen optie. Dan zelf oplossen met een multitool en een kleine schroevendraaier. Natuurlijk hebben we in het eerstvolgende dorp de fietsenmaker verblijdt met de aankoop van een paar bandenlichters.

De route is na deze laatste klim ( had je gedacht ) 30 km afdalen met 2 tot 4% naar Miltenberg. Een prachtig woud met loofbomen en veel schaduw geeft een heerlijke verkoeling als met een snelheid van boven de 25 km per uur afdaalt.
Nu denk ik niet dat wij volledig de Limes route volgen want er zitten nog korte venijnige klimmetjes in van 13 tot 18%!

We hebben ook vakantie dus na al deze arbeid zitten wij nu weer op het terras te eten en een biertje drinken.
Heerlijk zo'n fietsvakantie.

Vandaag gereden 80 km
Nog te gaan 505 km.

Jack & Bas

Lekker onderweg!

Hoe meer je kon thuislaten hoe beter ????? Haha.

Tot snel :)

Peter Savenije

Zijn jullie Heimweh al tegengekomen? Eind van de week ligt er verse stro voor het paard klaar. Zitten jullie niet meer opgezadeld met dat beest dat maar zo graag naar zijn stal wil. De laatste kilometers nog even de moed er in houden. Blijf genieten en geef jullie ijzeren rossen ook regelmatig rust.

Annie

Jullie verbazen ons telkens weer hahaha! Ik had niet verwacht dat m'n jongste Zussie zó stoer zou zijn en dat Jos zo'n schrijverstalent heeft!!! We zien nu een heel andere kant van jullie. Petje af!!! Er lijken ook altijd wel dingen te gebeuren waar 'je niet bij stil staat' maar gelukkig zijn jullie creatief in het bedenken van oplossingen. Als jullie op dit tempo verder gaan zit er misschien nog wel in rustdag in? Fijn dat jullie op schema liggen en vooral dat jullie blijven genieten! Groetjes uit Castricum