degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Iedere dag anders

20 mei 2018
De buurt van Offenbach waar ons hotel zich bevind ervaren wij als onplezierig. Op de trottoirs is erg veel zwerfvuil en staan er hekken van bouwlocaties. Gravity op de muren en dichte vervuilde winkelpanden met her en der auto's geparkeerd waar ze niet horen te staan.
Na een paar minuten lopen komen we in een moderne straat en gaan vrijwel direct een mooi Turks restaurant binnen. Of was het de propper die ons naar binnen haalde? Prima gegeten en koffie met baklava toe.
Het Löwe hotel is een oud stads hotel, toe aan renovatie en dat hebben we op de kamer ervaren. Een schrijfbureau van meer dan 2 meter lang maar het bed is een twijfelaar. Waar we niet aan twijfelen is dat dit het slechtste bed was van de vakantie. Die loden Löwe prijs is vergeven.

Het fietsen begon vanmorgen geweldig. De skyline van Frankfurt kwam direct in zicht. We hebben over de promenade gereden waar de joggers al massaal aanwezig waren. De rivier de Main mondt uit in de Rijn. Bij deze monding hebben we gepauzeerd en de rijnaken voorbij zien komen.

We willen veel van de route rijden omdat het de komende dagen warm gaat worden en dan wellicht minder uren zullen fietsen. Helaas geeft mijn kilometerteller het soms op wordt het volgen van de route daardoor soms lastiger. Het gevolg is dan ook dat er vandaag 10 km verkeerd gereden is.
Een 20 km voor Bingen begint de lucht te betrekken en besluiten we om aldaar een hotel te nemen. Bij het lezen van de routebeschrijving vond ik een pad langs de Rijn. Heel mooi als het droog weer is maar nu werd het zandpad één blubberzooi. En dan blijkt het ook nog eens 5 km lang te zijn.

We zijn na twee uur in de regen fietsen aangekomen in een prachtig nh hotel en gaan ons lekker opknappen.
Voor ons is het iedere keer weer leuk om jullie reacties te lezen, Dank.

Vandaag gereden 80 + 10 km
Nog te gaan 355 km

Olga

Na wat ongemakken vandaag toch een positief bericht. Een prachtig hotel deze keer. Het schiet al op zo te zien op het kaartje. Enorm knap van jullie en doorzettingsvermogen. Petje af. Toi toi en nog heerlijke dagen. Genieten !!!!!!!

Jose

Leuke verhalen. Bijna jammer dat het einde nadert. Ik ga straks de dagelijkse update missen! Hou nog even vol en geniet!!

Rianne

Nog maar 15% te gaan, dat gaan jullie redden!

Peter Savenije

Offenbah.