degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Eurofietsie Songcontest

21 mei 2018
De eerste deelnemer;
Eagles met Hotel California, it was heaven!
Als eerste gasten zijn we vandaag even na 06.00 uur aan een uitgebreid ontbijt begonnen. Regelmatig neem ik een Engels ontbijt als stevige ondergrond voor de prestaties die geleverd moeten worden. Ria mag ook graag een goed ontbijt nemen, maar dan eerder met alles proeven wat er zo mooi gepresenteerd is.

De tweede deelnemer;
Willy Alberti, Een reisje langs de rijn.
De route is als uit een reclamefolder zo mooi. We fietsen het gedeelte van de Loreley aan de Rijn. De passagiersboten glijden stilletjes stroomopwaarts, en dan moeten we denken aan pa en ma De Groot die dit soort Rijn reisjes ook gedaan hebben.

De derde deelnemer;
Herman van Veen, Opzij opzij opzij.
Het gaat snel en om 12.00 zitten we al boven de 50 afgelegde kilometers. Het is niet dat we net zo veel haast hebben als Herman van Veen maar stroomafwaarts en de wind in de rug trapt wel lekker door.

De vierde deelnemer;
Leen Jongewaard, Op een mooie pinksterdag.
De boulevard van Koblenz is heel gezellig. Diverse Foodtrucks bezetten een groot gebied en brengen veel mensen op de been. Pinkster festivals zijn populair want meerdere plaatsen hebben hiervoor hun straten afgesloten.

Het is geen wedstrijd maar de winnaars zijn wij met 110 km op de teller.
Nog 250 km af te leggen.

henk

Misschien toch nog Boudewijn de Groot vergeten, de eenzame fietser, deuce points.

Nog niet zo lang geleden liepen wij ook op de boulevard van Koblenz naar das deutsche eck

Paul en Connie

Jos en Ria,
Petje af voor jullie prestatie. Iedere dag onder alle weersomstandigheden tussen de 90-95 km te fietsen met slechts 1 rustdag vind ik een grote prestatie.
Zelf hadden wij denk ik meer rustdagen ingelast. Ook wij hebben langs de Rijn gefietst en ik kan me herinneren dat het een mooi fietspad was en ook wij genoten toen van al die schepen die over de Rijnsburg voeren. Het gaat allemaal zeer voorspoedig. Geen spierpijnen, geen hongerklop, goede kwaliteitsfietsen en een geweldige onderlinge goede sfeer.
Geweldig hoor! Nogmaals petje af.
Succes nog met de laatste etappes en tot gauw. Groeten Paul en Connie.

Tonny en Peter

Weer een leuk verhaal! Je moet het maar verzinnen!
Vandaag ook een paar km gefietst met forse tegenwind naar de Campina boerderijdagen. Altijd leuk even een koe of kalf te aaien (ook zonder kleinkinderen) om daarna een bekertje van een campina-product te mogen proeven. Ik sluit me overigens ook aan bij de vorige sprekers: Succes met de laatste etappes en tot gauw!
O ja, en petje af! Alhoewel Ria hem beter op kan houden!

Tineke

Geweldig zoals jullie gaan.
Nog even en Millingen is in zicht. Diep respect voor jullie hoor. Zal wel weer afkicken worden als jullie thuis zijn. Geniet nog van de laatste dagen en tot ziens.

Monica

Wauw...super goed....nog een paar daagjes... wat gaat het snel zeg....en wat zien jullie mooie dingen...echt een belevenis...