degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Prestaties op ieders niveau

22 mei 2018
De Rijn is een enorme grote, snel stromende rivier. Als wij aan de oever staan is het niet te bevatten dat begin dit jaar het waterpeil zo hoog kwam dat het hotel waarin wij verbleven waterschade heeft opgelopen. Bij de receptionist waren afbeeldingen te zien dat er in het restaurant meer dan 70 cm water stond. Oorzaak dooi van sneeuw uit het Schwardtzwald en veel regen. Prestatie van de mensen uit deze streek om de zaakjes weer op het droge te krijgen en door te gaan.

Bij het ontbijt spraken we met Alfred die solo naar Rome fietst waar vrouw en dochter hem opwacht. Een reis van 2200 km die hij in 14 dagen wil afleggen.
Diepe buiging voor de man, hoop echter wel dat hij zich niet verkijkt op de kwaliteit van de wegen in Italië. Hij heeft in Nederland en Duitsland gemiddeld 30 km per uur gefietst.
Is dit haalbaar in de bergen? We hopen voor Alfred dat zijn gezin nog in Rome zal zijn om hem te ontvangen op het Sint Pieters Plein. Een hele prestatie.

Als wij vertrekken zien we donkere wolken en willen deze graag voor blijven om geen nat pak te krijgen.
De bestemming is Düsseldorf. We passeren de steden Bonn en Keulen waar de boulevards altijd gezellig zijn met dagjesmensen en joggers.
Als bij Düsseldorf de 100 km op de dagteller staat is er wel genoeg gepresteerd voor vandaag en nemen we een hotelletje vlak aan de Limes route.

Vandaag gereden 100 km
Nog te gaan 150 km.

Peter Savenije

De laatstle loodjes: nog maar 150 km te gaan. Worden twee (drie?) 'makkelijke' fietsdagen. Wordt het nog een Via Gladiola in Nijmegen?

Patrice

Wat n fantastische reis & wat n geweldig geschreven verslag elke dag weer! Ik lees het met veel plezier en geniet zo mee van jullie mooie reis & belevenissen op de fiets. Nog maar 150 Km ? wat zal ik de verhalen gaan missen. Chapeau hoor ik vind het een geweldige prestatie van jullie! Vooral van Ria, na zo’n zware heup operatie... Respect hoor! Nou nog 150 Km, geniet er nog lekker van!?