degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Bestemming bereikt

24 mei 2018
Het is zomer 2017 als we het idee hebben om naar Berlijn op de fiets te gaan. De vakantie verhalen van Arjan en José en de enthousiaste ervaringen van Paul en Connie met hun
fietsvakanties maken ons ook enthousiast.
De nieuw geplande reis naar Praag via Regensburg terug om aldaar deel 1 van de Limes route op te pakken lijkt ons beide een mooie tour. We beseffen wel dat in 28 dagen 2200 km fietsen een stevige uitdaging is.
Een fietstocht van 2200 route km + 200 extra km hebben we in 27 fietsdagen volbracht.
Dat komt op een gemiddelde van 90 km per dag.
Het weer is op een zware onweersbui na en twee te warme dagen perfect geweest. Heen wind tegen en terug wind mee.
Prachtige hotels en mindere maar altijd de Bourgondiërs gebleven.
In mei is de natuur een prachtig decor, met de frisgroene wouden, gele koolzaadvelden, blauwe rivieren, reeën, roofvogels een rat en slakken.
Je wil het niet maar panne hoort ook bij zo een reis dus we hebben de lekke band geplakt en de defecte naaf overwonnen.
Het avontuur is naar volle tevredenheid volbracht.
Het is een prachtige ervaring om grenzen te verleggen.
Landsgrenzen en persoonlijke grenzen.

Dat wij het gehaald hebben komt omdat we genieten van de fietsroutes die altijd weer verrassend zijn en nieuwe avonturen opleveren. Je ontmoet en leert andere mensen en culturen kennen.

Als we dan na 27 dagen fietsen op de navigatie zien 'bestemming bereikt' krijg je het gevoel van 'jammer' het ging zo lekker.

Allen bedankt voor jullie reacties ook die waren een belangrijk onderdeel voor onze vakantie.

Wij kunnen jullie vertellen dat er een vervolg komt.

Rianne

Joepie, toch nog een laatste verhaaltje voor het slapen gaan. Wanneer start het volgende boek? ?

Paul

Welkom thuis.Onwijs knappe prestatie. Wij doen het jullie zeker niet na. Hou het vakantiegevoel nog ff vast.

Piet en nel

Geweldig dat jullie dit volbracht hebben!!!!
Wij doen dit niet na, we hebben erg genoten van de reisverhalen!
Welkom thuis

Patricia

Yeah missie volbracht! Gefeliciteerd met deze fantastische prestatie, welkom thuis & nu nog ff lekker nagenieten?

Nico en Joke

We hebben genoten van het lezen over jullie fietsavontuur en respect voor de prestatie, echt top!
Welkom thuis!

Connie

Een top prestatie geleverd. Een prachtige ervaring met mooie reisverslagen. Je krijgt er zin van.

Karin en Cor

Top, de vier weken zijn voorbij gevlogen. Wij hebben genoten van het lezen over jullie reis, en inderdaad respect voor deze prestatie.
Welkom thuis

Jose

Wat jammer, weer thuis! geen verhalen meer! Maar een fantastische ervaring rijker die smaakt naar meer...mooier kan dit feuilleton niet eindigen!! Top gedaan !!

Jose

En wie weet steken we jullie met Azië....

Linda de Groot

Ik heb genoten van jullie verhalen. Heb op de laatste berichten niet kunnen reageren omdat ik zelf in het buitenland zat. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Op naar de volgende reis! Veel plezier met plannen.
X Linda

Loes Putter

Wat een geweldige fiets vakantie . Hellemaal heen en terug naar Praag. Petje af voor jullie. Wat heb ik genoten van jullie beschrijving elke dag. Jos wat kan je dat HEEL goed. Bedankt dat ik ze mochten lezen.
Groetjes Loes Putter