degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

De eerste klimmetjes

28 april 2018
Het is wel duidelijk dat een fietstocht de nodige energie vraagt. Al vroeg lagen we op één oor.
De wekker gaat dan weer vroeg om op tijd van het onbijtbuffet te kunnen genieten. We moeten zeggen dat dit ontbijt voor een ** hotel er erg goed uitziet.
De fietsen zijn weer opgetuigd en het weer ziet er ook prima uit voor vandaag. Het is droog met weinig wind en 10 tot oplopend 15 graden Celsius. Dit is absoluut het type weer dat we zouden bestellen bij een vakantie als deze ( Ria noemt dat dan ook wel een aantal keer per dag op ).
De route is gepland van Gahlen naar Werne. Een afstand van 75 kilometer. De route rijden volgens het boekje is nog niet zo eenvoudig omdat er soms een belangrijke brug die bewegwijzerd staat afgesloten is en het kaartlezen des te belangrijker maakt.
De fietsnavigatie laat het afweten, fout in applicatie heet zoiets, dus niet te gebruiken. In het routeboekje stond er beschreven dat de brug óver het Dortmund-Essen kanaal is afgesloten. Al daar aangekomen klommen wij met onze bepakte fietsen de brug omhoog en bleek dit geen brug maar aquaduct te zijn.
Zwemmen is best lekker maar geen optie dus terug en kaart lezen.
Vandaag de eerste oefen klimmetjes gehad van 8% en dat ging best goed.
De tocht vandaag was 90 kilometer geworden, zo fietsen we al met al meer km dan de routebeschrijving is.

Rianne

Waterfietsen in plaats van zwemmen? :)
Succes met de volgende klimmetjes. Benieuwd hoeveel procent jullie nog meer tegen gaan komen.

Ton

Blijf vooral taart eten, first things first?