degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Plenska

9 mei 2018
De rit hervatten in Plzen gaat prima, al snel rijden we langs de bierbrouwerij de stad uit. Het klimmen begint direct weer en na 4 uur fietsen zijn we pas 20 km verder. De temperatuur is ruimschoots boven de 22° Celsius en het is windstil. Voor Ria is dat niet goed. Gelukkig moeten we ook door een groot woud met veel schaduw. Uren kom je geen mens tegen, wel schieten er plotseling 3 reeën vlak voor ons het pad over.
De lucht begint te veranderen en er komt steeds meer bewolking, prettig voor ons tijdens het klimwerk.
Als we besloten hebben om niet naar de eindbestemming te fietsen omdat ons de tijd ontbreekt begint de lucht steeds dreigender te worden. De bewolking wordt donker en het begint te donderen. Dan barst het echt los, dus snel de regenjassen aan en doortrappen om ergens te kunnen schuilen. We kunnen jullie vertellen dat bovenop de berg weinig bushokjes zijn. Binnen twee minuten staan onze schoenen vol water en slaat de regen hard op ons neer. De weg veranderd in een rivier, zo lijkt het wel op waterfietsen op de rivier Plenska.?
Na een half uur gescholen te hebben in een dorpje toch verder naar Revnice gereden waar we om 19.00 uur bij het Grand Hotel arriveerde.
Dit hotel heeft aan de buitenzijde en op de begane grond meer weg van een jeugdherberg. De kamer is echter verrassend netjes, oud maar prima ingericht.
Het hotel is gelegen tegenover het treinstation dus morgen gaan we met de trein naar Praag.
Vandaag gereden 88 km.

Peter en Annie

Tjonge...wat een rit was dit maar het kan natuurljk ook wel eens (stort)-regenen onderweg en dat hebben jullie geweten ook! Gelukkig zijn jullie als Hollanders al wat gewend en zijn jullie echte bikkels. Complimenten hoor!!! Morgen de grote dag.....aankomst in Praag met al jullie familie en vrienden aan de finish! (In gedachten natuurlijk haha) Slaap lekker en morgen genieten van de mooie stad. Groetjes X Ook van Pa en Ma.

Ton

Tjonge, spannend hoor, misschien eerst maar ff chillen in Praag morgen...

Linda de Groot

Veel plezier in Praag!
Gaan jullie ook Theresienstadt bezoeken? Aanradertje hoor!

Tineke

Wat een dag zeg.
Alle weersomstandigheden meegemaakt. Gelukkig alles goed doorstaan. Wat een belevenissen.
Morgen op naar Praag .

Peter Savenije

"...de bierbrouwerij de stad uit ... en na 4 uur fietsen zijn we pas 20 km verder." Oorzaak de gevulde bierdonnetjes? Praag, het keerpunt, is in zicht. Veel plezier. De eerdere reactie over Plenkska had natuurlijk hier moet staan. Dom van mij. Nog even last van een jetlag.

Jos en Ria de Groot

Je bent gevat!!! Sav

De Radlers

Hallo Jos en Ria,

We voelen met jullie mee. Op zo'n bui zit je niet te wachten. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel........ De fiets is schoon en het stof is weg. Knap staaltje doorzettingsvermogen. Veel plezier in Praag.
Wij vandaag rustdag na een slopende etappe naar Humpolec. Wat gewandeld en genoten van de omgeving.
Jammer dat we elkaar niet meer treffen in Praag.
Veel plezier op jullie verdere route en hopelijk zonder al te veel slecht weer.

Gr. Bert, Theo en Johan. alias Radlers