degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Topdag

11 mei 2018
Het is tijd om aan de terugreis te beginnen. Het laatste stuk naar Revnice was veel afdalen, dit betekent dat er geklommen moet worden! We hebben ons voorgenomen om tot Rokycany te gaan, een 60 km. Zijn we 10 minuten op pad blijkt dat we aan klim zijn begonnen die niet op de kaart staat. De richting is westelijk dus niet zo erg, maar om terug te komen op de fietsroute zijn het extra klimmetjes en dus extra energie. De temperatuur is heerlijk, het is bewolkt en windstil. Het ideale fietsweer.
We komen in een dorp een echtpaar tegen uit Nijverdal op weg naar Praag. Zij hebben al meerdere buitenlandse reizen gefietst. Heel opbeurend vertellen zij ons dat wij vandaag nog veel moeten klimmen. Fijne dag verder en lekker fietsen!!!
Wat er gebeurd is weten we niet maar om 16.00 uur arriveren we al in Rokycany waar we een geweldig restaurant weten. De tagliatelle met kip is voortreffelijk, vers en goed gekruid.
Plzen is 21 kilometer van ons verwijderd. Op de heenreis hebben we Europese fietsroute 3 gereden van Plzen naar Praag. De rit van Praag via Plzen naar Regensburg is voor het gedeelte van vandaag hetzelfde retour. Hoe mooi is het om nog even naar Plzen te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. We boeken hetzelfde hotel maar nu een appartement hotel.
Wat een luxe voor € 4,00 meerprijs. Totaal € 60,00 inclusief. ontbijt. We arriveren om 19.00 weer bij het hotel.
Nog geen 75 kilometer en we zijn weer in Duitsland. Vandaag een fantastische dag gehad.
Afgelegd 92 km.
Nog te gaan tot Regensburg 171 km.

Reacties

Reacties

Ton

Leuk verhaal weer, genieten maar verder

Tineke

Jullie gaan als de brandweer.
Goed hoor, de terugreis lijkt altijd sneller te gaan.

Paul en Connie

Jos en Ria,
Wat schrijven jullie toch leuk.
Gemiddeld fietsen jullie denk ik tegen de 90 - 95 km per dag. Ik vind dit best wel veel. Ik vraag me dan ook af: Hoe zit het met de spierpijnen? Met de rug, of zadelpijn! Ria hoor ik helemaal niet over de klimmetjes, die jullie gedaan hebben. Er zaten anders best wel aardige klimmetjes. En dat met volle bepakking onder alle weersomstandigheden. Hou jezelf in de gaten en neem op tijd je rust.
Ik neem ook aan dat er kilo's bananen doorheen gaan en veel water. Jullie doen het fantastisch en een hele mooie terug reis gewenst in een goede gezondheid. Zelf heb ik te maken met een longontsteking en kan geen 100 mtr rennen. Voel me zeer vermoeid en erg benauwd. Ik weet niet of onze vakantie naar Frankrijk doorgaat. Veel succes en heel veel plezier. Groeten Paul en Connie

Jos en Ria de Groot

Hey Connie. De spierpijn valt erg mee. Beetje stijve kuiten komt meer van het lopen in Praag. Het klimmen gaat me aardig af al zeg ik het zelf ?. Alleen de temperatuur is voor mij vooral een probleem. Geef mij maar plenska ipv 22 graden en meer :-(. Maar wat vervelend dat jij longontsteking hebt. Beterschap en hoop voor jullie voor de vakantie weer beter. Groetjes Jos en Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!