degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Erger je niet

15 mei 2018
Het is iedere dag de vraag hoe ver zullen we komen? Vertrokken uit Riedenburg hopen we Eichstått, ongeveer 75 km verder als volgende station te kunnen bereiken.
We buffelen weer aardig door en nemen nu met korte regelmaat pauzes om een bakkie te doen en een straatje te bekijken. Het verschil in welvaart is zichtbaar groot tussen Tsjechië en Duitsland. De dorpen zijn goed onderhouden in Duitsland en moderne technieken als zonnepanelen zijn vaker regel dan uitzondering.
Het is prettig fietsen langs de rivier Altmühl. We komen nu vaker fietsers tegen dan in Tsjechië. In het Altmühldal zien we 4 fietsers ons op rij tegemoetkomen. Gekleed in rood, blauw, groen en geel. Gelijktijdig denken wij " mens erger je niet".
Er pakken echter steeds meer donkere wolken samen en het begint ook te rommelen in de lucht. Het is op dat moment 15.00 uur als we Eichstått binnenrijden. Door de rijke Romeinse geschiedenis en niet te vergeten als oude bisschopsstad is het ook een dure stad voor de toerist. Jos en Ria fietsen door.
De volgende plaats is net 2,5 km te ver. Bij een splitsing staat een bord links 400 m Gästehaus en rechts onze eindbestemming Dollnstein. De regen lijkt echt los te willen barsten, dus snel naar het Gästehaus. De praatgrage dame installeert ons op zolder en verteld dat we voor een restaurant naar Dolnnstein moeten fietsen. Wanneer we uit het raam kijken ziet de lucht blauw en bij ons binnen dondert het heel stilletjes. Het zal ons weer best smaken na deze mooie rit.
Vandaag gefietst 95 + 5 km.
Nog 760 km te gaan.

Ton

Lekker relaxed fietsen maar, dat gaan jullie wel redden Gr uit Haarlem

Jose

Wat gaan jullie goed!! Veel plezier nog de komende dagen!!

Peter Savenije

Begint bij jullie de 'ziekte' van Limes al aardig op te spelen? Nog even doorzetten. De rode loper is al van zolder gehaald. Als jullie het pontje van Millingen halen zullen er ook wel heel wat pondjes afgevlogen, eh pardon, gefietst zijn.