degrootebeentjesnaarpraag.reismee.nl

Denk er aan, blijven trappen

23 mei 2018
De stad Düsseldorf heeft vele bruggen. Hierbij zaten de grote bruggen over de Rijn en de kleinere fietsbruggen met mooie panorama's die altijd uitnodigen om een foto te nemen.

De route is vandaag moeilijk te volgen omdat het meer spoorzoeken is dan lekker door fietsen. De beschrijving is nu; 'ga na 500 meter R bij hek wordt gravel'
'Onder de brug R dan direct L'
Wil je op een dag 100 km of meer fietsen dan moet je wel bij de padvinders geweest zijn en af en toe smokkelen en vervolgens van de routekaart een stukje afsnijden.
Hierbij bedank ik akela Timmer van de scouting, we hebben weer 105 km afgelegd.

Als je het avontuur zoekt zal je het ook eens vinden, of dit nu gewild is of niet. Na de lunchpauze blijkt mijn fiets panne te hebben. Na overleg met onze mecanicien in Gran Canaria blijkt dat de naaf van mijn achterwiel defect is. Dit betekent dat ik wel kan fietsen maar mijn voeten niet kan stilhouden.
Bij navraag aan passanten blijkt dat in Homberg een fietsenmaker is. We krijgen daarbij ook de info dat deze gesloten is van 13.00 tot 15.00 uur. Nog een half uur te gaan.
Het nieuwe spoorzoeken is begonnen. Om de 500 meter navragen of we op de route zitten en om 12.50 staan we voor zijn deur. De aardige man kon ons vertellen dat de naaf defect is en dat hij deze niet op voorraad heeft.
Dat betekent nog 100 km fietsen naar Millingen aan de Rijn met een geblokkeerde naaf.

We hebben een gezellige Gaststätte voor de laatste nacht in Duitsland. Als de serveerster hoort hoeveel wij op een dag fietsen haalt ze direct kussentjes voor op onze tuinstoelen. Morgen nog 40 km naar Millingen aan de Rijn.
Dat is dan de laatste dag "blijven trappen" als je iets wil bereiken.

Bas en Jack

Nog een klein stukkie!!

Tot morgen?

Olga

De laatste loodjes. Zet 'm op!!!!!
Toi toi

Niels, Rianne en Luuk

Hihi komt het toch weer van pas dat je bij de scouting hebt gezeten. Leuk spoorzoeken, maar ook lastig tijdens het fietsen, vooral als je door wilt blijven fietsen.
Succes met het laatste stukje en vooral met een fiets met panne.

Tot snel!

Tineke

Jullie zijn er bijna.
Ik hoop dat die laatste kilometers niet voor verdere problemen gaat zorgen.
Zet hem op morgen richting huis.
Yes you did it!!!

Annie

Dan is nú het moment aangebroken dat jullie deze laatste 40 km kunnen zingen: " WE ZIJN ER BIJNA.....WE ZIJN ER BIJNA......"
Ria en Jos: ZET 'M OP! Nog even......en dan: een WELKOM THUIS!!!!!!!
Groetjes Peter en Annie

Paul

Jullie zijn er bijna zijn er bijna, maar nog niet helemaal. Succes met de laatste loodjes. Blijven trappen anders moet Ria je de laatste kilometers duwen . Top prestatie van jullie!!!!!

Marie-Louise

Succes morgen met de laatste kilometers.

Reus

Voor die gigantische prestatie die jullie samen hebben geleverd en alle verhalen om alle thuisblijvers te laten meegenieten, maak ik nu alvast een diepe buiging. Ik denk dat er vele felicitaties zullen volgen na de laatste etappe. Geniet ook daarvan, ze zijn verdiend.

Rob en Jeannette

Wat jammer dat je nu toch nog pech hebt. Maar het is misschien toch nog wel te doen. Gelukkig dat het nu is i.p.v. bv na 1000 km. Zet hem op dat laatste stuk.
Zien jullie na 30 mei.
Groeten van gran canaria

Patricia

Ik heb geen idee wat een naad van een fiets is, maar kennelijk wel lastig als ie stuk is en je nog zoveel kilometers dacht lekker door te trappen... Ik ga er vanuit dat ook deze hindernis geen punt is voor jullie dus die laatste kilometers kom je vast ongeschonden door ? Suc6 nig effies!

Peter en Tonny

Het venijn zit 'm altijd in de staart. Nog 40 km naar Millingen aan de Rijn. Blijven trappen anders wordt het nog De Groot of de gladiolen. Dit gaat jullie zeker nog lukken. Allebei niet meer met twee vingers in de neus over de streep, maar de duimen mogen zeker omhoog. Onze likes verdienen jullie sowieso. Behouden Fahrt en goede thuiskomst.

Patrice

* Naaf bedoel ik natuurlijk ?? gekke wordcorrector!

Henk

De laatste keer opstaan in de hotelkamer. De laatste keer bunkeren bij het ontbijt. De laatste keer de tassen inpakken. De laatste keer de fietsen optuigen. De laatste kilometers weg trappen. Dan even helemaal niets meer.
Maar niet getreurd. Op zondag 3 juni gaan we gewoon weer op de fiets de grenzen verleggen. Al blijft het dan hopelijk beperkt tot gemeentegrenzen.
Wel thuis!